Sprekers

lQkGgEAIa1BYaaKJ.jpgErik Peekel - Aaaaha! Bureau voor live communicatie

Dagvoorzitter van het Effect Ivent is "eventboegbeeld" Erik Peekel. Erik is oprichter van Aaaaha! Bureau voor live communicatie, specialisten in live interactie en storytelling. Hij schreef "Het evenement dat niemand wil missen" en "De uitnodiging waar iedereen op ingaat".

Erik leidt ons als ‘huis’-dagvoorzitter door de dag.

 

Erik Schoppen MFA – Ted-Talker Gamification en eigenaar van Resultal.com

Erik Schoppen is merkexpert, neurowetenschapper, gedragsonderzoeker, ontwerper, innovator en auteur. Als gerenommeerd expert op het gebied van vertrouwen is zijn belangrijkste missie het promoten van toekomstgericht duurzaam merkdenken en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken. In zijn lezingen neemt Erik Schoppen je mee in de laatste ontwikkelingen binnen het nieuwe merkdenken, de werking van vertrouwen in het brein, gedragsverandering en duurzaam (merk)leiderschap.

The Trust Game
Ontdek hoe vertrouwen werkt in ons brein en welke rol dit speelt bij gamification. Welke oeroude evolutionaire mechanismen zitten er achter vertrouwen als we risico's nemen om iets te winnen (zoals status en begeerte) en hoe kun je deze beïnvloeden? Hoe maakt ons brein onderscheid tussen blind en geïnformeerd vertrouwen (het spanningsveld tussen verassing en veiligheid) en welke neurotransmitters en hormonen worden bij gevaar en genot getriggerd in het onbewuste brein? In The Trust Game bepalen deze signaalstoffen het spel.

Claudia Lucardie - Soul Recipe

Claudia is bevlogen moodfood designer. Zij legt uit: met 1 hap bereik je meer dan 1000 woorden. Eten kan een betoverende én cruciale rol spelen om mensen van hoofd naar hart te brengen. Van denken naar voelen en van gesloten naar open. Om klanten écht te zien, raken, te bewegen en mee te nemen in het gevoel en de boodschap die je wilt overbrengen op een event, is eten een onderbelicht maar uniek en super impactvol middel.

Claudia geeft uitleg over de achterliggende gedachte van de foodbeleving waarmee ze ons deze dag laat kennismaken.

Sessieleiders

Play it Social
Influencer Marketing voor Events
Influencer Marketing is een hot topic. In marketing voor merken, maar ook in de marketing rondom events. Wil je graag weten hoe je influencers kunt inzetten voor jouw locatie of event? Dan is deze workshop geknipt voor jou. Mariska Kesteloo begeleidt jou door de jungle van influencer marketing. Wat is influencer marketing nou eigenlijk, waar én hoe vind je de juiste influencers, én hoe zet je een succesvolle campagne op.

Mariska haalt de mythes uit de lucht en met haar nuchtere aanpak en hands on mentaliteit ga jij met de juiste bagage de workshop uit. Door middel van een interactief spel kun jij direct zelf aan de slag om zelf een succesvolle campagne op te zetten. Je workshopleider Mariska Kesteloo ondersteunt leveranciers uit de eventsector om succesvolle campagnes op te zetten.

Play it High Level
'Strategy eats events for breakfast'
Vrij vertaald naar de bekende uitspraak van Peter Drucker: hoe leuk, bruisend, origineel en creatief je event ook is, je strategie is het meest bepalend of je event ook daadwerkelijk impact gaat maken. Hoe bereik je maximale impact met je event? Hoe kan het event écht als strategisch instrument worden ingezet, niet als doel op zich, maar als middel om je doel te bereiken? Hoe vergroot je het bereik van je event en hoe zet je het event in als contentgenerator?

Tijdens deze workshop zoomen we in hoe live communicatie een boost kan geven aan je (marketing) strategie. We delen een aantal cases met ROI van event strategieën en eventcampagnes én we gaan aan de slag met de aanzet van je eigen eventcampagne.

Sabine Dijkema, commercieel directeur bij D&B Eventmarketing, is al ruim 15 jaar verliefd op het eventvak, zij 'ademt' events en is overtuigd van een strategische en campagnematige eventaanpak: deelnemers op verschillende momenten betrekken, want een eenmalig event krijgt meer betekenis als het onderdeel uitmaakt van een grotere, strategische boodschap.
 

Play the Mood through Food
Food for thought. Fuel for the soul
In deze workshoplaat fooddesigner Claudia Lucardie je horen, zien, ruiken, proeven en voelen wat moodfood met je kan doen. Je zult food niet langer zien als sluitpost maar als ultiem middel om je gasten ten diepste te raken met je boodschap.

Eten is niet alleen brandstof voor je lijf, maar ook voor je mind, hart en soul. Daarom noemen we het ook MOODFOOD. Het gaat bij mensen letterlijk naar hun BINNENwereld, dé plek waar je ook als eventmanager wil dat je gasten terecht komen om maximale impact te kunnen maken op ze. Om verbinding te creëren. Om ze te verwonderen, openen en hun mood te kunnen beïnvloeden. Dat is de magie van wat eten kan doen. Eten als ultieme communicatiemiddel. Eten als manier om mensen te bereiken op een dieper niveau. Als manier om ze écht iets wezenlijks mee te geven. FOOD FOR THOUGHT. FUEL FOR THE SOUL.

Want dat is toch waar een écht goed event over gaat? Dat gasten zich écht open stellen voor de boodschap die je wilt overbrengen, dat ze geraakt, verwonderd en verrijkt worden. Moodfood op een event voelt als een persoonlijk cadeautje wat op diep level raakt én een verhaal vertelt. Mensen willen ten diepste gezien worden en als je ze dát laat voelen is er een diepe verbinding gelegd waarop voortgebouwd kan worden. "People forget what you said , forget what you did, but will always remember how you made them feel".
 

Play it Your Way
Intervisie sessie Zelfstandige Eventmanagers
De trend naar de inzet van meer ZZP-ers en het opzetten van een flexibele schil is niemand ontgaan. Naar verwachting zullen er alleen maar meer event professionals voor zichzelf beginnen. Ben jij een freelancer in de eventbranche? En heb je behoefte aan sparren met collega freelancers, uitdagingen bespreken, kennis delen en leren van elkaars sterke kanten en ervaringen? Meld je dan aan voor deze intervisiesessie met, voor en door ZZP-ers.

Intervisie is een waardevolle methode om te werken aan de ontwikkeling van vaardigheden en inzichten. Bij intervisie nodig je elkaar uit tot zelfreflectie en leer je van praktijkervaringen van en met elkaar. Mogelijk kun je ook na het Ivent meer voor elkaar betekenen of elkaar zelfs opdrachten toespelen.

Charlot Schrijvers, al jaren werkend als freelance projectmanager en nu ook als freelance eventmanager in de markt, met opdrachtgevers als Sail Amsterdam, FrieslandCampina en KLM (via Xsaga), zal deze sessie begeleiden en aan de hand van de speerpunten die deels vanuit de groep worden ingebracht, zorgen voor een optimale uitwisseling van kennis, kunde en ervaring.

Play it Personal
Persoonlijke aandacht voor elke gast, hoe organiseer je dat?
Heb je weleens een zakelijk evenement bezocht, waar je een badge ontving en vervolgens aan je lot werd overgelaten? In deze workshop leer je hoe je jouw collega's verandert in hartelijke gastvrouwen (m/v). Direct vanaf de ontvangst zullen zij je gasten het gevoel geven dat hun komst op prijs wordt gesteld. Met persoonlijke aandacht zet je samen direct de juiste sfeer neer. Dankzij jouw instructie weten jouw collega's hoe zij hun sleutelrol spelen in het succes van jouw evenement.

Deze sessie wordt gegeven door Erik Peekel van Aaaaha! Bureau voor livecommunicatie, tevens dagvoorzitter van het Effect Ivent. Erik, bij velen in de branche bekend en geroemd, laat middelen en manieren zien om élke gast het gevoel te geven ertoe te doen. Precies waar de behoefte in deze digitale tijden ligt. En waar veel winst in de toegevoegde waarde voor de doelgroep ligt.